Při realizaci projektů v rámci Evropského fondu pro regionální rozvoj je třeba pamatovat na dodržování pravidel a povinností spojených s publicitou, zároveň je však možné publicity využít ve prospěch projektu a pro inspiraci ostatních. Povinnost příjemců provádět informační a propagační opatření vychází z Nařízení Komise (EU) č. 1828/2006 (tzv. Prováděcí nařízení) a č. 846/2009, kde je kromě jiného stanovena odpovědnost příjemců, pokud jde o informační a propagační opatření pro veřejnost.
Dodržováním pravidel publicity je tak informována veřejnost o projektu, o tom, co zajímavého a užitečného realizuje a jakých výsledků bylo dosaženo. Dále je dodržování pravidel publicity důležité jako inspirace a motivace pro ostatní možné předkladatele k realizaci vlastních projektů, poskytuje informace o tom, z čeho jsou aktivity projektu financovány a ukazuje, kde je možné finanční prostředky získat.
Pravidla publicity se řídí Přílohou č. 4 Příručky pro žadatele a příjemce a Manuálem úspěšného žadatele a příjemce v IOP. Všechny manuály a příručky jsou dostupné na internetových stránkách IOP.
Propagační předměty