Při realizaci projektů v rámci jednotlivých programů Evropského sociálního fondu je třeba pamatovat na dodržování pravidel a povinností spojených s publicitou, zároveň je však možné publicity využít ve prospěch projektu a pro inspiraci ostatních.
Dodržováním pravidel publicity je tak informována veřejnost o projektu, o tom, co zajímavého a užitečného realizuje a jakých výsledků bylo dosaženo. Dále je dodržování pravidel publicity důležité jako inspirace a motivace pro ostatní možné předkladatele k realizaci vlastních projektů, poskytuje informace o tom, z čeho jsou aktivity projektu financovány a ukazuje, kde je možné finanční prostředky získat.
Pravidla publicity se řídí Manuálem pro publicitu OP LZZ, která stanovuje povinné minimum publicity a vizuální identity projektů podpořených z OP LZZ, dále Manuálem vizuální identity ESF v ČR, který určuje zásady správného používání loga ESF a vlajky EU, a také Manuálem vizuální identity OP LZZ, který určuje zásady správného používání loga OP LZZ. Všechny manuály a příručky jsou dostupné na www.esfcr.cz.
„Všechny informační a propagační aktivity financované z Evropského sociálního fondu (ESF) v období 2007 – 13 prostřednictvím OP LZZ musí být prezentovány v souladu s Manuálem vizuální identity OP LZZ – musí splňovat tzv. „povinné minimum publicity OP LZZ“.
„Povinné minimum publicity OP LZZ“ představuje:
a) logo Evropského sociálního fondu;
b) text „Evropský sociální fond“, text může být součástí loga nebo může být umístěn samostatně;
c) logo Evropské unie a textu „Evropská unie“;
d) logo Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost;
e) prohlášením „Podporujeme vaši budoucnost“;
f) odkazu na oficiální webové stránky ESF: www.esfcr.cz.
Propagační předměty: