Žádost o poskytnutí všech informací (bez ohledu na míru jejich závaznosti či oficiality) dotýkajících se problematiky vracení spotřební daně podle § 55 a § 56 zákona č. 353/2003 Sb., o spotřebních daních, ve znění pozdějších předpisů, obsažených:
- v zápisech z jednání či porad uskutečněných od 1. 1. 2014 do současnosti, které se uskutečnily u Vašeho celního úřady či byly Vaším celním úřadem iniciovány,
- v písemnostech vyhotovených Vaším celním úřadem, ať již vyhotovených pro vnitřní potřebu celní správy nebo v rámci komunikace s útvary Vašeho celního úřadu, jinými celními úřady či nadřízenými orgány nebo vyhotovených třetím subjektům, a to od 1. 1. 2014 do současné doby,
- ve všech vnitřních aktech řízení vydaných Vaším celním úřadem,
dotýkajících se komplexní problematiky vracení spotřební daně podle § 55 a § 56 zákona č. 353/2003 Sb., o spotřebních daních, ve znění pozdějších předpisů, a to jak z pohledu vyměřování nároku na vrácení spotřební daně, tak z pohledu kontroly oprávněnosti tohoto nároku (např. způsoby prokazování nároků, podoba příloh daňového tvrzení, vedení evidence, hodnocení subjektů a jejich nároku, hodnocení příloh daňových tvrzení, hodnocení místa spotřeby, atd.) jelikož tyto údaje jsou pro výkon naší podnikatelské činnosti bezpodmínečně potřebné a jejich použití se nás bezprostředně dotýká.
V souladu s ustanovením § 14 odst. 5 písm. d) zákona o svobodném přístupu k informacím celní úřad informace žadateli poskytl, a to že v uvedeném období od 1. 1. 2014 do 18. 12. 2017 celní úřad:
- v jednáních či poradách u něj uskutečněných nebo jím iniciovaných nejednal o problematice vracení spotřební daně podle § 55 a § 56 zákona č. 353/2003 Sb., o spotřebních daních, ve znění platném a účinném v rozhodné době,
- nevyhotovil písemnosti dotýkajících se problematiky vracení spotřební daně podle § 55 a § 56 zákona č. 353/2003 Sb., o spotřebních daních, ve znění platném a účinném v rozhodné době, ať již pro vnitřní potřebu nebo v rámci komunikace s útvary celního úřadu, jinými celními úřady či nadřízenými orgány. Celní úřad poskytl třetím subjektům (daňovému subjektu) v rámci daňové kontroly ze dne 29. 9. 2016 ve zprávě z této kontroly informaci o pochybnosti k uplatnění nároku na vrácení spotřební daně na základě uzavřené smlouvy na pronájem tepelných zařízení, když neuznal nárok na vrácení spotřební daně z minerálních olejů podle § 56 „(…) Správce daně konstatuje, že ke vzniku oprávněného nároku na vrácení spotřební daně z minerálních olejů podle § 56 zákona o spotřebních daních je nutné také splnění podmínky prokázání, že minerální oleje byly použity pro výrobu tepla osobou, která minerální oleje nakoupila. Nárok na vrácení spotřební daně nenáleží subjektům, které bezprostředně teplo nevyrábí, ale pouze vyvíjejí činnost k tomuto účelu směřující, tzn., že mají sepsány smlouvy o nájmu tepelných zařízení, provádějí jeho kontrolu, dodávají minerální olej vlastníkům kotelen, ale činnost při výrobě tepla nikterak neovlivňují (…) správce daně konstatuje, že zjištěné skutečnosti nasvědčují tomu, že v podaném daňovém přiznání k uplatnění nároku na vrácení daně z minerálních olejů podle § 56 zákona o spotřebních daních daňový subjekt žádal o neoprávněný nárok na vrácení spotřební daně z minerálních olejů. Správce daně vychází ze skutečného obsahu právního jednání nebo jiné skutečnosti rozhodné pro správu daní, čímž je podle něho zastřené právní jednání výše uvedených smluv mezi daňovým subjektem a pronajímateli tepelných zařízení a tím získání nároku na vrácení spotřební daně z minerálních olejů podle § 56 zákona o spotřebních daní ve prospěch daňového subjektu. Správce daně se domnívá, že u uvedených smluv je zastřen formální právní vztah, který se liší od skutečnosti. Daňový subjekt předmětnými smlouvami získal splnění jedné z podmínek, které zákona o spotřebních daních ukládá k vrácení spotřební daně z minerálních olejů podle § 56. Jedná se o podmínku prokázání, že předmětné minerální oleje byly použity pro výrobu tepla osobou, která oleje nakoupila. Tím, že si daňový subjekt formálně pronajal tepelná zařízení, předvídal, že se stává osobou, která minerální oleje spotřebovává pro výrobu tepla a tím dle jeho názoru splnil předmětnou podmínku. Správce daně ale shledává, že daňový subjekt není osobou, která minerální oleje spotřebovává pro výrobu tepla, ale je osobou, která pouze dodává minerální oleje vlastníkovi tepelného zařízení (…),"
- nevydal žádné vnitřní akty řízení dotýkajících se problematiky vracení spotřební daně podle § 55 a § 56 zákona č. 353/2003 Sb., o spotřebních daních, ve znění platném a účinném v rozhodné době.