1. Byla CÚ reklamována doporučená listovní zásilka podací číslo RR 89439830 8 CZ, která byla CÚ dne 30. 9. 2015 předána k poštovní přepravě pro adresáta: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx (1. 10. 2015 zásilka uložena, 4. 11. 2015 odesílána zpět a 5. 11. 2015 vrácena CÚ, tj. celkové uložení 33 dnů, resp. zásilka měla být uložena až do dne 16. 11. 2015, byť z podacích znaků uvedených na podacím archu vyplývá, že byla mimo jiné sjednána doplňková služba "SA" - nevracet, vložit do schránky a "UX" - uložit jen 10 dnů - viz připojená příloha "Sledování zá ;silek" a "Poštovní služby")?
2. Pokud ano, kterého dne byla CÚ reklamována a s jakým výsledkem?
V případě kladné odpovědi pod bodem 2. dále žádám též o kopie veškerých dokladů souvisejících s konkrétní reklamací.
Dále žádám o
- kopie částí podacích archů doporučených listovních zásilek, které byly CÚ předány k poštovní přepravě pro adresáta: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx, v období ode dne 24. 8. 2015 do dne 31. 12. 2015 včetně?
Povinný subjekt po seznámení se s obsahem obdržené žádosti a posouzení celé záležitosti, zaslal subjektu požadované informace.
K bodu 1:
Ano, zásilka byla reklamována.
Z údajů na Českou poštou, s.p. vrácené zásilce podací číslo RR 894398308 CZ nevyplývá, že by tato měla být uložena do dne 16. 11. 2015. Ze strany odesílajícího CÚ jakákoliv doplňková služba na uložení vrácené zásilky do dne 16. 11. 2015 sjednána nebyla.
Rovněž z údajů na Českou poštou, s.p. vrácené zásilce podací číslo RR 894398308 CZ nevyplývá a je touto možno doložit, že ze strany odesílajícího CÚ nebyla doplňková služba „SA" – nevracet, vložit do schránky sjednána. Proto také Česká pošta, s.p. zásilku vrátila po marném uplynutí úložní lhůty zpět odesílateli. Požadavek doplňkové služby při doručování je plně v dispozici odesílajícího CÚ. Dle Čl. 32 odst. 3 Poštovních podmínek České pošty, s.p. se doplňková služba „SA" – nevracet, vložit do schránky sjednává uvedením poznámky „Nevracet, vložit do schránky" odesílatelem na doporučené zásilce, nebo použitím zvláštní obálky podle Čl. 17 odst. 4 při splnění podmínek stanovených v Poštovních podmínkách České pošty, s.p.
Rovněž z údajů na Českou poštou, s.p. vrácené zásilce podací číslo RR 894398308 CZ nevyplývá a je touto možno doložit, že ze strany odesílajícího CÚ nebyla doplňková služba „UX" – uložit jen 10 dní sjednána. Rovněž požadavek této doplňkové služby při doručování je plně v dispozici odesílajícího CÚ. Dle Poštovních podmínek České pošty, s.p. (Čl. 21 odst. 1 písm. b)) se doplňková služba „UX" – uložit jen 10 dní sjednává uvedením poznámky „Uložit jen 10 dní" odesílatelem na doporučené zásilce, nebo použitím zvláštní obálky podle Čl. 17 odst. 4 při splnění podmínek stanovených v Poštovních podmínkách České pošty, s.p.
Dle Čl. 6 odst. 5 Poštovních podmínek České pošty, s.p. prokáže-li se dodatečně, že podnik při podání zjistil nebo uvedl některý údaj v rozporu se skutečným stavem, práva a povinnosti vyplývající z uzavřené smlouvy se dále řídí skutečným stavem.
Důvody uvedení podacích znaků doplňkových služeb na podacím archu v rozporu se skutečným stavem uvedeným na zásilce podací číslo RR 894398308 CZ nejsou CÚ známy.
K bodu 2:
Doručení výše uvedené zásilky bylo Celním úřadem pro Jihomoravský kraj (dále jen „CÚ) reklamováno. K reklamaci bylo přistoupeno písemností č.j. 104433-5/2015-530000-12 ze dne 2.11.2015 (dále jen „Reklamace") z důvodů v Reklamaci uvedených. Reklamace byla přijata Českou poštou, s.p. dne 2. 11. 2015 a zaevidována pod č. 474/2015 (pracoviště Brno-Slatina 62700).
O výsledku reklamačního řízení byl CÚ Českou poštou, s.p., vyrozuměn písemností „Oznámení o výsledku reklamačního řízení", přičemž jako výsledek reklamace je v písemnosti uvedeno: „Zásilka byla 5. 11. 2015 vrácena odesílateli „CÚ", Koliště 17".