Pokud si chci z pozice hlavního povinného ověřit za je uváděný příjemce schválený, mohu použít tuto funkčnost pro on-line prověření. Dotaz bude přes CÚ odeslání předán CÚ příslušnému příjemci (může být český i zahraniční), kde bude ověřeno schválení příjemce a odpověď bude odeslána zpět přes CÚ odeslání aplikaci NWK.
Dotaz na schváleného příjemce je jednoduchá funkcionalita. Můžete pomocí tlačítka nad seznamem dotazů vytvořit nový dotaz a odeslat ho. Odeslané dotazy, rozpracované a zodpovězené dotazy jsou zobrazeny v seznamu. Rozpracované a zodpovězené dotazy můžete smazat. Na odeslaný dotaz dorazí odpověď do několika minut.
Není vždy snadné určit, kdy byla v zaslaném dotazu chyba a kdy ne. Pokud uživatel aplikace NWK udělá v dotazu nějakou závažnou formální chybu, systém evidence záruk mu vrátí chybovou zprávu. Takový případ zobrazí aplikace NWK symbolem vykřičníku
v seznamu dotazů a chybu se uživatel aplikace NWK v detailu dotazu/odpovědi. Pokud však udělá uživatel aplikace NWK věcnou chybu, systém evidence záruk odpoví běžnou zprávou, aplikace NWK vykřičník nezobrazí, ale v detailu dotazu/odpovědi se uživatel aplikace NWK dozví důvod chyby (viz. níže uvedená
tabulka chybových kódů).
V odesílaném dotazu je potřeba uvést údaje hlavního povinné, údaje příjemce, na kterého se dotazujete a CÚ odeslání příslušný hlavnímu povinnému a CÚ určení, pro který testujeme schváleného příjemce.
V odpovědi v elementu "Schválený příjemce?" je uvedena odpověď na dotaz. Tento element může nabývat pouze následující hodnoty:
Tabulka 4.2. Kódy odpovědí na dotaz na schváleného příjemce
0 | Neschválený |
1 | Schválený příjemce |
2 | Nelze určit - nebyl poskytnut EORI |
3 | Neznámý subjekt |
8 | Daná země ještě nemá naimplementovanou tuto funkčnost |
9 | Nepodařilo se získat odpověď ve stanoveném časovém limitu |