Vývoj zastavit nelze a postupná elektronizace prostředí, které nás obklopuje, dosáhla i na administrativu.
Celní správa ČR umožňuje plátcům spotřebních a energetických daní podávat daňová přiznání v elektronické podobě včetně příloh přes tzv. „webového klienta“, přímou komunikací s informačním centrem Celní správy ČR.
V působnosti Celního ředitelství Ústí nad Labem využívá této komfortní možnosti stále více plátců. V roce 2009 bylo podáno elektronicky pouhých 54 daňových přiznání. V loňském roce subjekty podaly elektronicky 208 daňových přiznání a letos za první čtyři měsíce evidují celníci na severu Čech již 158 elektronických podání.
Mezi hlavní výhody této služby patří zejména dostupnost 24 hodin 7 dnů v týdnu. Plátci tak nejsou omezováni úředními hodinami celních úřadů. Vyplnění formuláře webového klienta není náročné. Vyžaduje sice stejné údaje jako klasické papírové formuláře, oproti ostatním způsobům podání má podstatnou výhodu v kontrole, které je podroben každý vyplněný formulář před uložením. Při zadání nesprávných údajů ohlásí chybu syntaktickou i věcnou ještě před odesláním formuláře do centrální databáze. Jednotlivé údaje jsou navzájem porovnány, hodnotí se vztahy datumových položek i vypočtené částky. Elektronická služba nabízí interaktivní formuláře, které je možné na počítači vyplnit a současně odeslat nebo vytisknout a doručit na místně příslušný celní úřad.
Podrobnější informace lze nalézt na internetových stránkách Celní správy ČR: http://www.celnisprava.cz/cz/dane/aplikace/Stranky/edap_wk.aspx viz Důležité odkazy - Uživatelská příručka.