Celní úřad pro Jihomoravský kraj, se sídlem Koliště 17, Brno PSČ 602 00 (dále v textu jen „povinný subjekt") obdržel dne 22. 3. 2016 tři podání označená jako: „Dotaz dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění", Předmětnými písemnostmi shora uvedený subjekt žádá o poskytnutí následujících informací:
1. podání:
1. Žádám o pořízení a zaslání fotokopií všech listin, které jsou obsahem listovní zásilky zaslané CÚ mojí osobě dne 30. 9. 2015 pod podacím číslem RR894398308CZ.
Výtisk naskenovaného originálu dokumentu ze spisu (č.j. 104433-4/2015-530000-12) Vám byl již poskytnut v příloze č.j. 46595-7/2016-530000-11 (podáno k poštovní přepravě 4. 4. 2016)
2. Z jakého důvodu oprávněná úřední osoba Sedláčková v rámci "Reklamace doručení zásilky" ze dne 2. 11 2015 č.j.: 104433-5/2015-530000-12, uvádí, resp. žádá: "Vzhledem k tomu, že se Celnímu úřadu pro Jihomoravský kraj do dnešního dne nevrátila doručenka od shora uvedené zásilky, žádáme Vás o prověření doručení písemnosti a o zajištění náhradního dokladu o doručení písemnosti.", když doplňková služba "SA" údajně sjednána nebyla?
Pro doporučené zásilky CÚ používá zvláštní obálky s poučením dle zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „SŘ"), které je adresátovi vloženo do schránky nebo na jiné k tomu určené místo. V souladu se SŘ je adresát tímto poučen, že pokud zásilku nevyzvedne ve lhůtě 10 dnů ode dne, kdy byla připravena k vyzvednutí, písemnost se považuje za doručenou posledním dnem lhůty.
CÚ (pracoviště Řipská 9) pro podávání zásilek k poštovní přepravě používá „výplatní stroj". Ten na zásilkách vyznačí odesilatele (CÚ), otisk razítka podací pošty a otisk výplatného s cenou za požadované služby. Dle dosud platného ceníku – za ceny pro uživatele výplatních strojů – CÚ za tuto zásilku zaplatil 46,60 Kč. Cena zahrnuje - doručení standardní doporučené zásilky v ČR (24,70 Kč) do vlastních rukou případně do vlastních rukou výhradně jen adresáta (7,60 Kč) a dodejku (potvrzení o doručení 14,30 Kč).
Zásilka byla odeslána ve zvláštní obálce s modrým pruhem jako doporučená (27,40 Kč) ve smyslu ust. čl. 13 Poštovních podmínek České pošty, s. p., kde je uvedeno, že doporučenou zásilku dodá podnik jen za podmínky, že příjemce její převzetí potvrdí. Sjednáním doplňkové služby do vlastních rukou pošta dodá zásilku, je-li adresátem fyzická osoba, jen adresátovi, zmocněnci adresáta, zákonnému zástupci adresáta nebo zmocněnci zákonného adresáta – v souladu s ust. § 20 odst. 2 SŘ.
Z textu písemnosti Reklamace doručení zásilky vyhotovené dne 2.11.2015 pod č.j. 104433-5/2015-530000-12 (dále jen „Reklamace") vyplývá, že k poštovní zásilce předané dne 30.9.2015 České poště, s.p. k doručení adresátovi nebyla do dne vyhotovení Reklamace vráceno potvrzení o doručení. Z toho důvodu bylo přistoupeno k reklamaci doručení zásilky ve smyslu Obchodních podmínek České pošty, s.p. s požadavkem na prověření doručení předmětné poštovní zásilky.
V případech, kdy dojde ke ztrátě, či zničení dokladu prokazujícího doručení písemnosti, je Českou poštou, s.p. vystaven náhradní doklad za potvrzení o doručení písemnosti. Pro případ, že by taková situace nastala při doručování předmětné zásilky, požádal Celní úřad pro Jihomoravský kraj v Reklamaci současně o vystavení takového dokladu. Doručení předmětné poštovní zásilky (ve smyslu ust. § 24 odst. 1 SŘ) bylo prokázáno Českou poštou, s.p. vrácenou, adresátem po uložení ve stanovené lhůtě nevyzvednutou poštovní zásilkou. V daném případě tak nenastaly okolnosti pro vystavení náhradního dokladu za potvrzení o doručení písemnosti Českou poštou, s.p.. Vrácená poštovní zásilka zároveň dokládá, že doplňková služba „SA" nebyla sjednána neboť v souladu s ust. § 20 odst. 4 SŘ pouze písemnost, která se nedoručuje do vlastních rukou nebo jejíž doručení nemá být potvrzeno příjemcem, lze doručit vložením písemnosti do adresátovy domovní schránky.
3. Byly CÚ reklamovány podací znaky (žádána oprava podacích znaků dle skutečnosti) na podacím archu ze dne 30. 9. 2015, ze kterého vyplývá, že byla u listovní zásilky pod podacím číslem RR894398308CZ sjednána též doplňková služba "SA" a "UX", byť CÚ údajně žádná doplňková služba sjednána nebyla?
CÚ podací znaky nereklamoval.
V případě kladné odpovědi pod bodem 3. dále žádám též o kopie veškerých dokladů souvisejících s konkrétní reklamací.
V případě záporné odpovědi pod bodem 3. dále žádám o sdělení
- důvodu, proč doposud nebyl reklamován poštovní podací arch s údajně neodpovídajícími podacími znaky, resp. nesjednanými doplňkovými službami;
CÚ reklamoval pouze službu, která byla sjednána a zaplacena a nebyla splněna. Nebylo splněno zaslání potvrzení o doručení zásilky (14,30 Kč).
- zda CÚ vůbec kontroluje doplňkové služby, které si u České pošty, s.p., sjednává, resp. údajně nesjednává.
CÚ kontroluje dodržení sjednaných doplňkových služeb uvedených na obálce zásilky, které uhradil. Tedy – zda bylo CÚ doručeno potvrzení o doručení zásilky (14,30 Kč) a zda byla zásilka doručena do vlastních rukou, případně výhradně jen do rukou adresáta (7,60).