Osoba podávající dotaz (ve většině případů vlastník záruky) musí dotaz odeslat pomocí zprávy D_I_ZAJ (CZ034A). Pokud je v dotazu chyba, systém odpoví chybovou zprávou C_I_CHB (CZ906A). Je-li dotaz korektní, systém odpoví standardní odpovědí C_I_ZAJ (CZ037A). Odpověď může být velmi obsáhlá, záleží na typu dotazu, který uživatel použije. Prostřednictvím dotazu lze zjistit základní informace o záruce, aktuální stav záruky, ale i obsáhlý seznam aktuálních použití záruky.
Dotaz slouží ručiteli pro ověření stavu záruk, které poskytuje vlastníkům/uživatelům záruky. Ručitel dotaz podává obecně na všechna svá ručení nebo na ručení pro konkrétního uživatele. Dotaz odesílá zprávou D_I_ZAJRU (CZ234A). Pokud je v dotazu chyba, systém odpoví chybovou zprávou C_I_CHB (CZ906A). Je-li dotaz korektní, systém odpoví standardní odpovědí C_I_ZAJRU (CZ237A).
Pomocí registrace přístupových kódů může vlastník záruky elektronicky řídit přístupová práva uživatelů k záruce. Nastavuje primární přístupový kód pro správu záruky a sekundární přístupové kódy pro používání záruky. Požadavek podává elektronicky zprávou D_N_KOD (CZ026A). Pokud je v požadavku chyba, systém odpoví chybovou zprávou C_I_CHB (CZ906A). Je-li požadavek korektně zpracován, systém potvrdí registraci standardní odpovědí C_R_KOD (CZ223A).